پاییز فصل رسیدن سوپر میوه‌های خوشمزه و البته بسیار پرخاصیت است. در این مطلب قصد معرفی خوراکی پاییزی با کدو حلوایی (کدو تنبل) را داریم که علاوه بر فراوانی ویتامین بسیار انرژی‌زا نیز می‌باشد. کدو تنبل منبع ویتامین A و البته ویتامین B است، همچنین پتاسیم و کلسیم و فسفر به فراوانی در این میوه وجود دارد. ترکیب این سوپر میوه با جو دوسر، تشکیل خوراکی فوق العاده به عنوان میان وعده یا شام برای شب‌های سرد پائیزی است.

 

دستور پخت خوراک کدو حلوایی و بلغور جو دوسر

جودوسر، شیر، موز خرد شده و دارچین را در یک قابلمه کوچک با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را به طور دایم روی حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا مواد غلیظ و خامه‌ای شوند. سپس حرارت را کم و پوره کدوحلوایی

 

نکته :

بجای شیر از شیر سویا یا شیر بادام نیز می‌توانید استفاده کنید. کدو تنبل یا کدو حلوایی دو گونه مشابه از کدو هستند که تقریبا ویژگی‌های یکسان دارند اما طعم کدو تنبل گرد کمی شیرین‌تر از کدو حلوایی دنبالی یا بیضی شکل است.

را اضافه کنید. اندازه نوک انگشت جوزهندی و میخک به مواد اضافه و اجازه بدهید چند دقیقه حرارات ببیند.