سوپ اسفناج به عنوان یک سوپ سبز خوشرنگ و البته سالم و کم کالری طرفداران زیادی دارد و چشم و دل شما را نوازش می دهد. اگر دوست دارید یک شام یا پیش غذای خوشرنگ و مفید داشته باشید حتماً این سوپ را امتحان کنید. سوپ اسفناج ۱۹۲ کیلوکالری انرژی، ۱۲.۶ گرم چربی، ۱۳.۱ گرم کربوهیدرات، ۴.۴ گرم شکر، ۵.۴ گرم فیبر، ۶.۵ گرم پروتئین و ۲ گرم نمک دارد.

 

دستور پخت سوپ اسفناج :

۱ ) قابلمه بزرگی را گرم کنید و کره را درون آن انداخته تا گرم و آب شود. پیازچه خرد شده، تره فرنگی، کرفس و سیب زمینی را به کره اضافه کنید. مخلوط را به آرامی تفت دهید. درب قابلمه را بگذارید و برای مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مواد آب بیاندازند. در طی این ۱۰ دقیقه چند بار مواد را به آرامی هم بزنید تا حرارت به طور یکنواخت به تمام مواد برسد.

۲ ) آب مرغ یا آب ماهیچه را اضافه کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها کاملاً نرم شده و بپزند.

۳ ) اسفناج ها را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا در اثر حرارت اصطلاحا پژمرده شوند. پس از مدتی کوتاه که مزه مواد به خورد هم رفت، از همزن برای یکنواخت کردن بافت سوپ استفاده کنید تا یک سوپ اسفناج لطیف و مخملی داشته باشید.

۴ ) در نهایت خامه نیم چرب را اضافه کنید و سوپ را کاملاً بهم بزنید تا خامه بطور یکنواخت مخلوط شود.

سوپ اسفناج آماده است!

چه کسی می تواند در مقابل این سوپ خوشرنگ و خوشمزه ی مخملی مقاومت کند؟

بفرمایید نوش جان!