میگو یکی از مواد غذایی مغذی و عالی دریایی است که اگر از منابع سالم تهیه شود برای سلامت بدن بسیار مفید است. میگو نه تنها به عنوان یک خوراک اصلی بلکه به عنوان چیدمان ظرف غذا، سالاد و حتی سوپ هم استفاده می‌شود. نکته حائز اهمیت در پخت این خوراک این است که، می‌بایست میگو را از منابع سالم و مطمئن تهیه کنید زیرا آبزیان گرفته شده از آب‌های آلوده برای سلامت بدن بسیار خطرآفرین است. همچنین ترکیبات موجود در این خوراک دریایی از قبیل : سیر، روغن زیتون، فلفل چیلی و زنجبیل طعمی لذت بخش و البته با خواص فراوان به این غذای دریایی می‌بخشد.

 

طرز تهیه خوراک میگوی تند

میگوها را خوب پاک کرده و رگه‌های آن را بگیرید. کمی آب‌لیمو ترش تازه به آن بزنید و کنار بگذارید.

تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید. روغن زیتون، زنجبیل تازه خرد شده، سیر خرد شده و فلفل چیلی ریز شده را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید ۱ دقیقه حرارت ببیند. سپس میگوها را به تابه اضافه کنید تا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه تفت بخورد. در این مدت دائما میگوها را هم بزنید.

شعله را خاموش کنید و تابه را از روی حرارت بردارید. جعفری خرد شده و آب‌لیمو ترش تازه را به خوراک میگو اضافه کنید. سپس خوراک میگو را مزه کنید، اگر نیاز داشت به آن کمی نمک و فلفل نیز اضافه کنید. نوش جان