یک غذای رژیمی با سبزی‌های تازه تابستانی

 

طرز تهیه کاناپه خوراک سبزیجات

۱ –فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. مواد اولیه را بشویید. هویج و قارچ را پوست کنده. هویج و کدو را اریب برش بزنید. گوجه و لیمو را از وسط نصف کنید. برگ‌های رزماری و نعنا را از ساقه جدا کنید. برگ‌های نعنا را ریز خرد کنید. خیار را با پوست کن رشته‌ای برش دهید. ساقه بروکلی را جدا کنید و گل آن‌را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید. قارچ را اسلایسی برش دهید. لوبیا را به تکه‌های ۳ سانتیمتری تقسیم کنید.
۲ –در سینی فر، قارچ، هویج، لوبیا، بروکلی ، رزماری و ذرت را بریزید و به نمک ، فلفل و روغن آغشته کنید سپس به مدت ۱۰ -۱۵ دقیقه در فر گرم شده قرار دهید تا کبابی شوند .
۳ –کلم بنفش را رشته‌ای ریز خرد کنید. نان را با چاقو اره‌ای برش‌هایی با قطر دو سانتیمتر دهید.
۴ –در کاسه ای ، رشته های کلم ، کدو ، گوجه ، خیار را با هم ترکیب کنید و به آب لیمو ترش آغشته کنید. سالاد را به ظرف سرو منتقل کنید.
۵ –برگ های خرد شده نعنا را با ماست ترکیب کنید .
۶ –روی هر تکه نان برش خورده مقداری ماست و نعنا بریزید. روی ماست را با مخلوط سبزیجات کبابی پر کنید. کاناپه سبزیجات را در کنار سالاد سرو کنید. نوش جان